ابلاغ ضابطه «دستورالعمل ارزیابی کیفیت و مشخصات فنی عملیات اجرا شده» (ضابطه شماره 773) با همکاری شرکت راه‌یاب ملل


4 سال پیش ، یکشنبه 22 دی 1398

ضابطه «دستورالعمل ارزیابی کیفیت و مشخصات فنی عملیات اجرا شده» با شماره 773،که با همکاری شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل تهیه و تنظیم شده‌است به صورت لازم‌الاجرا ابلاغ شد.


ضابطه «دستورالعمل ارزیابی کیفیت و مشخصات فنی عملیات اجرا شده» با شماره 773،که با همکاری شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل تهیه و تنظیم شده‌است به صورت لازم‌الاجرا ابلاغ شد.

 به گزارش روابط عمومی راه‌یاب ملل، دکتر حمیدرضا عدل معاونت محترم فنی، امور زیربنایی و تولیدی در متنی از این ضابطه با بیان اینکه ایجاد زمینه مناسب برای ارزیابی و پذیرش طرح‌ها و پروژه‌های اجرا شده در راستای ارتقای کیفیت و کنترل هزینه‌ها و امکان ارزیابی عملکرد عوامل پروژه از اهداف نظام فنی و اجرایی یکپارچه کشور است ابراز امیدواری کرد ابلاغ دستورالعمل حاضر در رسیدن به این هدف موثر واقع شود.

وی با اشاره به این موضوع که در اجرای عملیات عمرانی، دستیابی به مشخصات فنی به طور دقیق و کامل دور از انتظار است در مراجع معتبر بین‌المللی نیز این موضوع مورد توجه بوده و ضوابط مربوط به آن نیز تهیه و به کار گرفته شده است، این نکته را بیان کرده است که دستورالعمل حاضر الگو گرفته شده از ضوابط و مراجع بین‌المللی بوده و سعی شده است که بدون تغییر اصول آن نسبت به مراجع اصلی، در دستورالعمل حاضر گنجانده شود، تنها مواردی که انتخاب حدود به استفاده‌کنندگان واگذار شده بود، با توجه به شرایط کشور ضوابط مربوط به آن تدوین شده است.

دکتر عدل با بیان اینکه علیرغم سعی و تلاش به عمل آمده در تدوین این دستورالعمل و همچنین گستردگی دامنه کاربرد آن، احتمال بروز موارد اشتباه و کاستی در این مجموعه وجود دارد، از کلیه استفاده‌کنندگان این دستورالعمل از جمله دستگاه‌های اجرایی، مهندسان مشاور، پیمانکاران و سایر کارشناسان، درخواست کرده است موارد نیاز به اصلاح و تکمیل را به امور نظام فنی، اجرایی و مشاورین و پیمانکاران ارسال دارند تا نسبت به برطرف کردن آن‌ها اقدام شود.

در انتهای متن، ایشان از شرکت راه‌یاب ملل و سایر کارشناسانی که در تهیه و تدوین این دستورالعمل مشارکت داشتند تشکر و قدردانی کرده‌اند.

شرکت راه‌یاب ملل نیز با تشکر از تمامی مسئولان نظام فنی و اجرایی کشور که برای توسعه و پیشبرد اهداف والای کشور در حوزه عمرانی از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، از تمامی کارشناسان و نگارندگان این دستورالعمل نهایت سپاس و قدردانی را به عمل می‌آورد.
بدون تصویر