فهرست آئين‌نامه راه‌هاي ايران (آرا) منتشر شد


5 سال پیش ، یکشنبه 3 شهریور 1398

فهرست پيشنهادي نشریه 800 (آئین نامه راه‌های ایران) که به همت مهندسان و متخصصان شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل تهیه و تدوین شده است، به منظور بررسی کارشناسی و ارائه نقطه نظر صاحب‌نظران این حوزه منتشر شد.


به گزارش روابط عمومی راه‌یاب ملل، فهرست پیشنهادی آئین‌نامه راه‌های ایران(آرا) - نشریه شماره800 در پی به‌روز رسانی نشریه 415 که منبع اصلی دستورالعمل طرح هندسی راه‌های ایران بود تهیه و تدوین شده است.

با توجه به مشخص شدن نواقص نشریه 415 در جلسات کارشناسی، سازمان برنامه و بودجه کشور تصمیم به ایجاد تغییرات اساسی در این ضابطه گرفت.

براین اساس شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل به عنوان متولی این پروژه پس از جلسات متعدد با مهندسان و اساتید دانشگاه، فهرست پيشنهادي نشریه 800 (آئین‌نامه راه‌هاي ايران) را تهیه و به منظور بررسی کارشناسی و ارائه نقطه نظر صاحب‌نظران در اختیار اداره نظام فنی و اجرایی کشور گذاشته‌است.

جامع بودن و یکپارچه‌سازی نشریات متنوع موجود در ارتباط با راه و رفع نواقص نشریات قبلی از ویژگی‌های آيين‌نامه جدید راه‌هاي ايران (آرا) است.

مطابق سند منتشر شده، این نشریه شامل یک مقدمه، 6 فصل و 27 پیوست است و کلیه معیارهای مربوط به طراحی راه‌های برون‌شهری را در خود جای داده‌ است.

بدون تصویر